De Budgetcoach
In deze tijd van bezuinigingen, plotselinge terugval in inkomsten en de financiële crisis, komen steeds meer huishoudens in de knoop met hun vaste lasten en kunnen ze vaak niet meer aan hun financiële verplichtingen voldoen. Vaak wordt er gedacht, het is tijdelijk, het komt wel weer goed, of men schaamt zich en worden niet altijd de juiste beslissingen genomen. Uitgavenpatronen worden niet aangepast en hierdoor lopen de schulden snel op of de spaartegoeden dalen snel. Gevolg veel stress en slapeloze nachten.
Echter zijn er ook veel mensen die niet geleerd hebben met geld om te gaan. Dit is geen probleem, zolang alles goed loopt. Ook (plotselinge) veranderingen in je leven, zoals gezinsuitbreiding, trouwen, scheiden, studerende kinderen, verlies van je partner en pensionering kunnen impact hebben op je financiële situatie.
Een budgetcoach kan in deze situaties uitkomst bieden. De vaste lasten en uitgave worden onder de loep genomen en wij kijken samen met u hoe wij uw huishoudbegroting sluitend kunnen krijgen, maar vooral ook hoe u uw bestedingspatroon kunt aanpassen, want pas dan kan er daadwerkelijk wat veranderen. Wij helpen u bij het maken van keuzes en het stellen van prioriteiten, zodat je kan werken aan je (financiële) dromen.
Heeft u een berg ongeordend of ongeopende post? Ziet u door de bomen het bos niet meer? Bent u door allerlei oorzaken het overzicht over uw financiën kwijt? Wij kunnen u helpen om orde op zaken te stellen, zodat u direct weer overzicht heeft. Naast bruikbare tips, doorvoeren van besparingen, kunnen wij u daarnaast ook advies en ondersteuning verlenen met contacten bij diverse instanties zoals UWV, Arbo, WW, belasting enz. Ook kunt u bij ons terecht voor het schrijven van bezwaarschriften of het invullen van formulieren waar u zelf niet uitkomt. Natuurlijk hebben wij een geheimhoudingsplicht en is uw privacy gewaarborgd.
Thuisadministratie & Financiële hulp aan huis
Wat doen wij voor u ? Achterstand in betalingen ? Geen overzicht meer in uw administratie ? Heeft u door het overlijden van uw partner de verantwoordelijkheid van de administratie ? Valt het u zwaar om de administratie zelf te doen ? Doe dan een beroep op onze administratieve dienstverlening en wij zorgen ervoor dat u binnen de kortste keren de financiële touwtjes weer in handen heeft. U kunt voor wekelijkse, maandelijkse of periodieke ondersteuning kiezen.
We helpen u bij het ordenen van uw administratie. Ook kunnen bijvoorbeeld automatische afschrijvingen geregeld worden, kunnen we uw bankoverschrijvingen bijhouden of vullen we formulieren met u in, bijvoorbeeld voor AOW, pensioen, woontoeslag, bijstand, zorgtoeslag enz.
1. Administratie verwerking op basis van een uurtarief Op afspraak komen wij bij u thuis. Het kennismakingsgesprek is vrijblijvend. U geeft aan welke wensen u heeft. Hierna kunnen wij aangeven wat wij voor u kunnen betekenen en hoeveel tijd het ongeveer in beslag neemt. Deze uren worden bij u in rekening gebracht op basis van een uurtarief. Binnen de afgesproken termijn ontvangt u uw administratie keurig terug in een ordner.
2. Administratie verwerking op jaarbasis in een “all in pakket” , eventueel inclusief aangifte IB
Op afspraak komen wij bij u thuis. Het kennismakingsgesprek is vrijblijvend. U geeft aan welke wensen u heeft. Afhankelijk van uw wensen wordt er een prijs vastgesteld. Wij komen 1 keer per maand, in overleg met u, bij u langs om uw administratie op te halen,
in orde te maken en in ordners weer bij u terug te brengen. Dit pakket loopt jaarlijks van
1 januari tot en met 31 december. Aan het einde van het jaar bespreken we of alles naar wens is verlopen en of u de samenwerking wilt voortzetten.
Senior Banking
Tegenwoordig wordt alles maar via het internet geregeld en verwachten ook de banken gemakshalve van u dat u zelf uw bankzaken en uw overboekingen via internet bankieren regelt. Maar ook dat u uw informatie van internet haalt of dat u de bank een mailtje stuurt als u iets te vragen heeft. Voor de ouderen onder ons is deze ontwikkeling allemaal veel te snel gegaan. IBAN, SEPA, App, IDEAL, COOKIES, DiGiD, WIFI, CLOUD enkele voorbeelden van huidige alledaagse begrippen waarbij de verwarring toeslaat.
Het kan ook zo zijn dat uw partner altijd de bankzaken heeft geregeld of u bent door omstandigheden het overzicht van uw administratie volledig kwijt en u wilt alles een keer goed in beeld gebracht hebben.
Misschien ziet u ook liever een bekend en vertrouwd gezicht als het om uw financiën gaat. Zonder dat u zelf de controle verliest, kunnen wij u hierbij de helpende hand bieden. Wij zijn betrouwbaar en kunnen met u meedenken of indien gewenst u regelmatig bijstaan. Ook bijvoorbeeld bij overige geldzaken of erfrechtkwesties, nalatenschap, woonsituatie (ook verbouwing) en ziektekosten kunnen wij u behulpzaam bij zijn.
Klussendienst
De klussendienst is een betrouwbare en betaalbare oplossing voor de kleine klusjes in
en rond het huis die maar blijven liggen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ophangen van lampen, schilderijen of gordijnrailsen. Het in elkaar zetten van meubelstukken, repareren van kranen, oplossen van computerproblemen maar wellicht ook de installatie en uitleg van nieuwe apparatuur. Ook het vervoer van spullen en tuin- en auto onderhoud is uit te besteden. Voor mensen zonder handige buurman, mensen die weinig tijd hebben, met twee linkerhanden geboren zijn of gewoon geen zin in een klusje hebben of slecht ter been of ziek zijn. Iedereen kan wel eens een extra helpende hand gebruiken. De klussendienst laat de werkplek bovendien netjes en schoon achter en kan na het eerste uur per half uur worden afgerekend.
Aangifte Inkomstenbelasting
Iedere belastingplichtige in Nederland ontvangt elk jaar de blauwe enveloppe van de Belastingdienst. Misschien lukt het u om met de belastinggids op tafel uw belastingformulier zelf in te vullen, maar u kunt dit ook aan iemand uitbesteden die hierin deskundig is. Dat scheelt u tijd en ergernis en wellicht houdt u meer over. Bijvoorbeeld over zaken zoals erfbelasting, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en kindgebondenbudget.
Samen met u bepalen we wat u gemakkelijk zelf kunt doen en wat wij van u overnemen. Volledig uitbesteden kan natuurlijk ook. Hebt u een onderneming aan huis, dan kunnen wij u slagvaardig adviseren over privé- en werkuitgaven. Met de meest actuele regelgeving in de hand garanderen wij dat u geen overbodige kosten hoeft te maken.
Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen, zie onze tarieven of bel of mail ons voor meer informatie, wij zijn u uiteraard graag van dienst.
- Advies bij het overzichtelijk in kaart brengen van uw persoonlijke financiële zaken.
- Advies en begeleiding bij het starten van een onderneming, bijvoorbeeld als zzp (Zelfstandige Zonder Personeel) in een eenmanszaak, een VOF (Vennootschap Onder Firma) of een B.V. Besloten Vennootschap.
- Advies en bemiddeling bij aanvraag hypotheekoffertes.
- Advies en bemiddeling bij aanvragen verzekeringen.
- Financiële en fiscale afwikkeling bij scheiding en nalatenschappen.
- Doorlichten en adviseren van uw arbeidscontract, hulp bij solliciteren enz.
- Computerhulp (helpdesk), maar ook aan huis.
- Beantwoorden van vragen op administratief gebied (helpdesk).